۵ بازی موبایلی که شما را معتاد می کند!

بازی موبایلی اعتیاذآور

در مترو نشسته‌اید، منتظر رسیدن به مقصد هستیدو حوصله تان سررفته؟ خسته و کسل هستید و هیچ چیز برای سرگرم کردن خود ندارید؟
احتمالا تصمیم می‌گیرید موبایل خود را بیرون آورده و بازی کنید. اما چه بازی؟ در میان انبوه بازی‌ها، به دنبال بازی‌ای جذاب هستید که بتوانید با آن سرگرم شوید.

در این مقاله، قصد داریم به معرفی 5 تا از بهترین بازی های موبایلی بپردازیم که می‌توانند شما را ساعت‌ها مجذوب خود کنند.

 

بازی Hayday

اگر شما هم این روزها از زندگی شهری و کار خسته اید و از آن آدم هایی هستید که آرزوی رفتن به یک روستای آرام و دنج را در ذهنتان می پرورانید، از جادوی بازی غافل نشوید.
دلتان می‌خواهد اقلا در دنیای بازی، مزرعه خودتان را داشته باشید؟ کشاورزی و دامپروری و ماهیگیری را تجربه کنید؟
این بازی، رویای شما را به واقعیت تبدیل می کند.
بازی “هی دی” (Hay Day) یک بازی موبایلی است که توسط استودیوی بازی‌سازی Supercell توسعه و منتشر شده است. این بازی شبیه‌سازی مزرعه است که شما را به دنیایی از کشاورزی و دامپروری می‌برد. در بازی هی دی، شما می‌توانید مزرعه خود را مدیریت کنید، محصولات زراعی و دامی تولید کنید، کسب و کارهای مرتبط با مزرعه خود را گسترش دهید و با دیگر بازیکنان در سراسر جهان تعامل داشته باشید.
نه باران می بارد، نه طوفان و سختی وجود دارد، بزرگ ترین دغدغه ی شما این است که مزرعه و امکانات و دستگاه هایتان را بزرگ و بزرگ تر کنید و باید تا می توانید بکارید و بفروشید و با دوستانتان تعامل کنید.
خوبی بازی این است که یک دنیای آرام و دوست داشتنی و سبز را برایتان به تصویر می کشد، قدم قدم شاهد بزرگ شدن زمین و امکانات تان هستید و این لذتی غیرقابل وصف را به شما می بخشد.
اما بزرگترین مشکل آن هم این است که ممکن است زندگی واقعی تان را برای مزرعه ی خیالی تان از دست بدهید.
البته همه چیز به شما بستگی دارد. مثلا تلاش کنید فقط یکی دوبار در روز و برای استراحت، به مزرعه ی شگفت انگیزتان سر بزنید‌.

بازی موبایلی

 

بازی Bubble shooter

توپ های رنگی را شوت کن و منفجر کن!
بازی بابل شوتر با داستانی هیجان‌انگیز و در عین ‌حال آرامش‌بخش، می‌تواند افرادی از هر گروه‌ سنی و با هر جایگاه اجتماعی را درگیر خود کند. یک دانش‌آموز، یک مادر خانه‌دار، یک پدر پرکار، یک پدربزرگ بازنشسته و به‌طورکلی هر فردی می‌تواند در اوقات فراغت خود با بازی حباب سرگرم شود.

این بازی یکی از پرطرفدارترین بازی های رایگان است که با وجود این‌که سال‌هاست از ورود آن به دنیای گیم‌ها می‌گذرد، شما را خسته نمی‌کند. نسخه‌های متفاوتی از این بازی وجود دارد ولی این مدل، کلاسیک‌ترین و پرطرفدارترین آن‌ها است.
در بازی بابل شوتر برای برنده‌شدن و رفتن به مراحل بعدی باید تمام حباب‌ها را بترکانید؛ اما چگونه؟ در روند این بازی باید حداقل دو حباب چسبیده به هم و هم‌رنگ با حباب پرتاب‌شونده را هدف بگیرید و به یکی از آن‌ها شلیک کنید. با شلیک به یکی از این حباب‌ها، تمام حباب‌های همرنگ و متصل، از بین می‌روند؛ به همین سادگی.

روند بازی حباب ساده ولی فکری و جذاب است و همین موضوع باعث همه‌گیری این بازی شده است.

اگر پای این بازی بنشینید، احتمالا بعد اتمام هر مرحله می گویید:” دیگه آخریشه و الان پا میشم!” اما به خودتان می آیید درحالی که یک ساعت دارید توپ های رنگی را منفجر می کنید و البته طمع سه ستاره شدن در هر مرحله نیز با شما همراه است.
این بازی در عین سادگی، هیجان روانی شما را تخلیه می کند. نمی توانم بگویم با ترکیدن هر توپ چه احساسی پیدا می کنید، خودتان باید تجربه کنید تا بفهمید چه می گویم.

بازی موبایلی توپی

 

بازی Candy Crush Saga

بازهم یک بازی انفجار دیگر اما اینبار در دنیای شیرین آبنبات های رنگی!
بازی Candy Crush Saga سال 2012 تولید شد. شرکت بازی‌سازی King در ساخت این گیم از همه ظرفیت‌هایش استفاده کرده است. این شرکت تخصص زیادی در طراحی بازی‌های تفننی به‌ویژه از نوع دوز دارد. شما می‌توانید بازی‌های دیگری را مانند Diamond Digger Saga، Diamond Diaries Saga، Pet Rescue Saga و Farm Heroes Saga از گروه King تجربه کنید.
هدف اصلی بازی Candy Crush Saga همان دوز زمان بچگی ماست! در این بازی دست‌کم سه آبنبات را در یک ردیف پشت‌سر هم قرار دهید تا حذف شوند؛ دقت کنید که این سه آبنبات حتما باید از یک نوع باشند. آنچه باعث هیجان بیشتر Candy Crush Saga می‌شود، اهداف مختلفی است که در هر بخش از بازی باید به آن برسید.
بازی Candy Crush Saga در بخش‌های مختلفی ساخته شده؛ در هریک از آن‌ها هدفی مشخص برای پیروزی در بازی تعریف شده است. معمولا هر بخش، 15 مرحله دارد که شامل مراحلی با درجه سختی آسان، متوسط و سخت هستند.
در این بازی فقط کافی است که آبنبات های همرنگ را جور کنید، از صدای تکان خوردنشان روی هم دیگه لذت ببرید تا با انفجارشان، لبخند روی لب هایتان بنشیند.

بازی موبایلی

 

Subway surf

تا جایی که می توانید، سریع باشید!
Subway Surfers بازی محبوب، سرگرم کننده و قدیمی از استودیوی مطرح Kiloo برای اندروید است که با +1 میلیارد دانلود از پردانلودترین بازی های آرکید اندروید به شمار می رود! اگر از طرفداران بازی های موبایلی باشید، بدون شک بازی اعتیادآور و پرطرفدار Subway Surfers را می شناسید، همان بازی ای که در آن جک و دوستانش در کشورهای مختلف جهان در خط مترو از دست ماموران فرار می کنند! در بازی موج سواران مترو شما در نقش پسر بچه ای با نام جک هستید که با دوستانش در حال فرار از دست مامور هستند!
فرار از دست ماموران به همین سادگی ها که فکر می کنید نیست؛ چرا که در بین راه با موانعی روبرو می شوید که باید با سرعت عمل خود آن ها را پشت سر گذاشته و به راه خود ادامه دهید! در طول مسیر سکه هایی وجود دارد که که با جمع آوری آن ها می توانید هیجان را بالا برده، بازی را به سادگی بکشانید و آپگرید ها را بخرید! در این بازی شما در نقش جک در متروهای شهرهای مختلف جهان به ماجراجویی مشغول می شوید و ساعت ها خود را سرگرم می سازید. البته که شخصیت های مختلفی در بازی وجود دارند و شما قادر به تجربه بازی با آن ها خواهید بود ؛ از میان شخصیت ها یکی را به دلخواه انتخاب کرده و وارد دنیای بزرگ و البته متنوع و رنگارنگ سابوی سرفرس شوید!

بازی موبایلی

بازی 2048

بازی موبایلی فکری

گاهی اوقات نیازی نیست تا یک بازی حتما جلوه‌های بصری فوق‌العاده داشته باشد یا پر از گلوله و تفنگ باشد. گاهی اوقات یک پازل و یک بازی معمایی خوب می‌تواند تا مدت‌ها سرگرم‌کننده باشد تا جایی که همیشه باید نگران شارژ باتری موبایل خود باشد. 2048 همان بازی است.
کلیت پازل این است که باید در یک جدول ۴‌در۴ اعداد را به هم بچسبانید تا اعداد بزرگ‌تری درست کنید. همه این اعداد از ۲ به توان ۱ شروع می‌شوند و وقتی دو عدد ۲ را با هم

تلفیق می‌کنید عدد ۴ ساخته می‌شود. نکته اینجا است که دیگر نمی‌توانید عدد ۴ را با ۲ تلفیق کنید و هر عدد با مشابه خود تلفیق می‌شود. شاید این نکته در ابتدای کار ساده به نظر برسد اما وقتی به اعداد بزرگ‌تری مانند 2048 می‌رسد آن‌جا است که چالش اصلی آغاز می‌شود. بسیاری از کاربران این بازی در شروع کار متدهای بسیاری را برای بازی انتخاب می‌کنند و نحوه های مختلفی را برای رسیدن

به امتیاز بالاتر آزمایش می‌کنند اما آن چیزی که بیشتر از همه در کسب امتیاز بالا در این بازی موثر است فکر باز و صبر است.

یکی از نکات مثبت بازی سبک بودن آن است که بر خلاف نمونه‌های مشابه خود، انجام این پازل را زجرآور نمی‌کند. صدای به هم پیوستن اعداد و جابه‌جا کردن آن‌ها هم آنقدر تکرار می‌شود کهخ پس از مدتی ملکه ذهنتان خواهد شد.
2048 و پازل زیبا و اعتیادآورش را از دست ندهید. البته همیشه شارژر تلفن‌هوشمندتان را هم به همراه داشته باشید زیرا وقتی در حال تلفیق اعداد با هم هستید متوجه گذر زمان نخواهید شد.

 

سخن آخر!

وقت را تلف نکنید! همین الان به فروشگاه بازار یا گوگل پلی بروید و بازی‌های مورد علاقه خود را دانلود کنید. بازی‌های موبایلی می‌توانند دروازه‌ای به دنیایی جدید باشند، دنیایی پر از هیجان، سرگرمی و چالش. پس آماده‌اید که به این دنیا قدم بگذارید؟

نویسنده

زهرا خسروآبادی

زهرا خسروآبادی

مشاور خانواده، پژوهشگر و نویسنده حوزه تربیت کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید

به سایت کندو خوش آمدید!

برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد